Joseph

Joseph är en c-ponny på 138 cm . 
Han är född 1986 och är alltså 26 år gammal detta år .
Joseph är en pigg och glad connemara som jag fick som första ponny för fem år sedan .
 
Första tiden med Joseph var inte speciellt rolig , han var het och extremt stark .
Men jag kämpade på varje dag och tillslut kom vi bra överens .
Vi hopptränade på små höjder och vi ställde upp i vår första hopptävling som var en seriehoppning som var två fredagar i rad .
Jag var exremt nervös och Joseph hade nog aldrig haft så kul på länge , men vi kuta runt den där hoppbanan felfritt i både grunden och omhoppningen . Vi låg två efter första fredagen .
 
Nästa fredag hade jag åkt dit med förra ägarna då min mamma var i Turkiet , jag hade inte stöd från någon jag kände men jag gjorde så gott jag kunde . Vi hoppade runt banan ännu fortare än förra gången och det var knappt så jag hängde med . Felfria . Det återstod bara att vänta på resultatet . Snacka om jag var glad när jag såg resultatet , jag hade vunnit . Min första tävling på min första ponny ! 
Dessvärre fick jag bara gå in på banan och ta min rosett , placket och hederspris och därefter gå ut då Joseph stog på bakbenen . 
Men snacka om att jag var lycklig !
 
 
Nu har jag haft Joseph i fem år och vi har haft både upp och ner gångar .
Joseph är gammal men fortfarande extremt fräsch .
Dock så blev Joseph sparkad extremt kraftigt på sitt högra bakben vid ett ihopsläpp förra året .
Han blödde kraftigt och jag trodde jag skulle få säga hejdå den dagen till honom , jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv .
 
Men vi tvättade och lindade om Joseph kraftigt . Därefter ringde vi veterinären som kom ut dagen efter .
Joseph fick massa smärtstillande och penicillin . 
Vi fick sånt utskrivet och vi skulle spruta honom varje dag .
 
Efter ungerfär tre månader fick man börja skritta på honom .
Vi satt igång honom och red honom hela vintern , därefter kom ett bakslag igen .
Joseph var halt på samma bakben och har inte varit fräsch sen dess .
 
Nu skrittar vi endast på honom och vi får se hur det blir efter sommaren .
 
Jag hoppas med hela mitt hjärta att han blir bra igen .
 
 

Jag har aldrig träffat en ponny som han , han är alltid positiv till allt !
 
 


 
                    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0