(går)dagens ridpass - Joseph 12/9

Red först ut en sväng på kanske tio minuter i skritt som uppvärmning , därefter red jag honom i paddocken .
Började med att bara trava och galoppera lite på lagom korta tyglar utan att kräva någonting , utan bara så han blev varm.
Sen arbetade jag honom i låg form o alla gångarter , han trotsade lite i galoppen men det släppte efter ett tag.
Dock när jag skulle arbeta i andra varvet blev han tjurig och svängde på huvudet onödigt mycket .
Men försökte rida på ändå men han fortsatte hålla på , sen stegrade han och var otroligt dryg .
Eftersom han har så pass dålig kondition så skrittade jag honom då på lösa tyglar ett tag och tog en liten galopp efter det .
Efter ett tag släppte allt och han gick i en jättefin form med bra påskjut .
Då saktade jag av och skrittade av honom ute en sväng på ungefär 10 minuter igen .
Passet gick ok , men jag är ändå nöjd äver min fina prins .
 
Mamma glömde dock kameran i stallet så det blev inga bilder .
 


Världens finaste Sylvester , en ponny jag red på ridskolan väldigt ofta , favoriten.
Han är dock inte längre vid liv .. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0